piątek, 14 listopada 2014

WALT DISNEY ZAPRASZA! STANY ZJEDNOCZONE

Dnia 12.11.2014 r. zajęliśmy się omówieniem Stanów Zjednoczonych. Poznaliśmy najważniejsze miasta USA. Widzieliśmy Wielki Kanion,  Wodospad Niagara, Statuę Wolności w Nowym Yorku. Największe wrażenie wywarła Góra Ruschmore z wizerunkami prezydentów oraz Biały Dom. Dowiedzieliśmy się gdzie mieszkał Miś Yogi z popularnej kreskówki. Park Yellowstone wydał nam się zjawiskowy. Włączyłam do prezentacji coś ,co dzieciom wydało się znajome i bliskie. Pokazałam im Disneyland i znanych im bohaterów. Każdy mógł wybrać postać jemu najbliższą i zabrać do domu kolorowankę z jego wizerunkiem.




Potem bawiliśmy się przy muzyce z USA. Wybrałam  jazz i skoczny rock &roll, dystyngowany swing i nowoczesny hip - hop. Dzieci miały możliwość porównania do siebie tych gatunków. Określały charakter, skojarzenia, tempo i rytm. Najwięcej radości dostarczył jive.





 Na koniec pokazałam dzieciom film z breakdancem. Chłopcy nie wahali się, by spróbować swoich sił w tym wymagającym tańcu. 






Oprócz tańca mieliśmy też okazję stworzyć własne graffiti. Wytłumaczyłam dzieciom, że jest to rodzaj sztuki, który w USA spotyka się na ścianach budynków. To kolorowe napisy, które każdy może namalować wg własnego pomysłu. My użyliśmy kartek, a dzieci zobowiązały się, że nie będą próbować ozdabiać ścian w domu :) A to nasze graffiti "BADACZE".