W czasie poznawania różnych krajów, ważne by dzieci porządkowały wiedzę i informacje. Często przypominamy sobie to, czego się dowiedzieliśmy przeglądając atlas geograficzny czy nasz globus. Zaznaczając każdy kraj, zawsze staram się oprócz flagi, umieścić jakiś symbol kojarzący się z danym państwem, np. Pakistan - mango, Boliwia - domy, USA - hamburgery. Dzięki temu dzieci kojarzą flagę i położenie z danym przedmiotem i od razu następuje usystematyzowanie wiedzy. Przedszkolaki często przypominają sobie różne sytuacje występujące podczas konkretnych zajęć. Słychać wtedy: "A pamiętasz jak....?", "A wtedy to..."; "Jedliśmy wtedy....". Jest to dla mnie pozytywna informacja, że dzieci nabywają nowe wiadomości i umiejętności.
Gramy także w grę dydaktyczną "Boso czy w ostrogach", znaną także jako "Sombrero czy melonik". Zabawa polega na dopasowaniu części strojów z różnych krajów. Innym wariantem, które dzieci bardzo lubią, jest dobieranie strojów "pomieszanych", co dostarcza dzieciom wiele radości.