poniedziałek, 29 lutego 2016

UKRAINA - MAKOWA KRAINA

Dnia 29. 02.2016 r. wybraliśmy się na wirtualną wycieczkę do naszych bliskich sąsiadów - na Ukrainę. W poznawaniu uroków kraju pomagał nam wyjątkowy gość. W przedszkolu odwiedziła nas p. Tatiana Shvindt, która urodziła się i wychowała na Ukrainie. Pani Tatiana w Polsce mieszka już od kilku lat i pracuje w zakładzie fryzjerskim.  Dzięki p. Tatianie dzieci poznały historię Ukrainy oraz podziwiały wspaniałe krajobrazy z tego niesamowitego kraju. Konrad zaznaczył kraj na globusie, a Oskar na mapie Europy. Dowiedzielismy się także, że Ukraina jest nazywaną "krainą maków". gdyż latem pola mienią się od czerwieni tych pięknych kwiatów. Dzieci od razu zauważyły podobieństwo do naszego, polskiego lata. Kobiety ukraińskie noszą wianki z maków na różne uroczystości ludowe. Nasz gość także pięknie prezentował się w wianku z kwiatów z bibuły. Kiedy przedszkolaki kolorowały stroje ukraińskie, p. Tatiana pokazała swoje umiejętności fryzjerskie. Jej "klientką" w salonie była Madzia, która przez cały dzień prezentowała wspaniały pleciony wianuszek. Na koniec p. Tatiana sprezentowała nam prawdziwą, ukraińską czekoladę. Smakowała wybornie. 
Bardzo dziękujęmy p. Tatianie za poświęcony czas i wspaniałe zajęcia. 






























Zainspirowani słowiańskimi tradycjami, podziwialiśmy Matrioszki, pieknie zdobione drewniane lale. Wystepują one w tradycji ukraińskiej, ale i rosyjskiej. Potraktowałam to jako wstęp do kolejnego omawianego kraju w marcu - Rosji. Bardzo dziekuję Oli za przyniesienie do przedszkola lalek.















Jeśli ktoś chce mieć wspaniałą fryzurę zapraszam do odwiedzenia salonu MODERN LOOK ,
w którym Pani Tatiana pracuje. Polecam!

piątek, 26 lutego 2016

TAJEMNICE CIAŁA CZŁOWIEKA

W lutym realizowaliśmy zajęcia zgodnie z innowacyjnym programem T@blit - moduł CZŁOWIEK. Skupiliśmy się na wszystkim co wiązało się ze zdrowiem, narządami, funkcjami układów, aktywnością fizyczną i tym co dzieci podczas zajęć zainteresowało. Jak dotychczas, zajęcia rozpoczeliśmy od "badania problemu", czyli poszukiwaliśmy ciekawych informacji w albumach o ciele człowieka. Zgodnie z tym, mogłam zaplanować działania, tak by omówić wszystko, co zainteresowało dzieci.








W grupach, tworzyliśmy człowieka i zaznaczalismy najważniejsze narządy. 

















Uczyliśmy się korzystać ze zmysłu dotyku, wzroku, słuchu oraz sprawdzaliśmy jak radzą sobie osoby słabowidzące. 














Pogłębialiśmy wiedzę o człowieku realizując zajęcia zgodnie z programem Nauczyciel Uniwersytetu dzieci".

Uczylismy się o funkcjach mózgu, o jego strukturze i postrzegania świata ze względu na dominujące półkule. 





Relację z zajęć można obejrzeć w zakładce JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ?

Nastepnie zajęliśmy się kośćmi i ich połączeniami,  stawami. Więcej informacji można znależć na stronie JAK NASZE KOŚCI TRZYMAJĄ SIĘ RAZEM?





W ramach omawiania zdrowego trybu życia, w którym sport i ruch na świeżym powietrzu są ważne, dzieci zapoznały się z zabawami PRL -u i aktywnie uczestniczyły w grach na placu zabaw. 

Więcej informacji o zrealizowanych zajęciach można odnaleźć w zakładce KIEDY TRZEPAK SŁUZYŁ DO ZABAWY?






Poznaliśmy budowę zębów, wiemy do czego służą. Podsumowaniem była wycieczka do gabinetu stomatologicznego, gdzie poznaliśmy "od środka" zawód dentysty. 










Wypełniliśmy dużo różnych kart pracy o ciele człowieka, by usestymatyzować sobie wiedzę i wiadomości.












Na zakończenie i podsumowanie spotkaliśmy się z licealistami, którzy przy pomocy fantoma i szkieletu pomogli dzieciom "dotknąć" wszystkich narządów i kości.





Relację ze spotkania można zobaczyć w zakładce NA LEKCJI ANATOMII CZŁOWIEKA