Dnia 24.02.2015 r. realizowaliśmy
zajęcia w ramach programu Nauczyciel Uniwersytetu Dzieci. Nawiązując do Peru i Inków,
opowiedziałam dzieciom o historii medycyny naturalnej. Dzieci
wąchały i badały różne zioła i porównywały je do siebie, pod względem faktury, kolory, kształtu.
Na początku stworzyliśmy wspólnie
obraz „naszego chorego”. Dzieci domalowały wszystkie części ciała i zaznaczyły
lokalizację bólu czerwoną kropką. Następnie poznały nazwy ziół i uzyskały
wskazówki, na jakie dolegliwości one działają. Miały także do porównania zioła
świeże i musiały znaleźć ich ususzone odpowiedniki. Kierowały się zapachem
i niekiedy obrazkiem na opakowaniu. Wyszło doskonale.
Przedszkolaki zabawiły się w
zielarzy i musiały sporządzić napar z ziół. Jednak nie było to takie proste.
Każda grupa dostała swój własny „obraz chorego” z konkretnymi
dolegliwościami. Ich zadaniem było tak wykorzystać uzyskane wiadomości by
„wyleczyć” naszego pacjenta. Udało się- wszyscy zdrowi!