W lutym realizowaliśmy zajęcia zgodnie z innowacyjnym programem T@blit - moduł CZŁOWIEK. Skupiliśmy się na wszystkim co wiązało się ze zdrowiem, narządami, funkcjami układów, aktywnością fizyczną i tym co dzieci podczas zajęć zainteresowało. Jak dotychczas, zajęcia rozpoczeliśmy od "badania problemu", czyli poszukiwaliśmy ciekawych informacji w albumach o ciele człowieka. Zgodnie z tym, mogłam zaplanować działania, tak by omówić wszystko, co zainteresowało dzieci.
W grupach, tworzyliśmy człowieka i zaznaczalismy najważniejsze narządy.
Uczyliśmy się korzystać ze zmysłu dotyku, wzroku, słuchu oraz sprawdzaliśmy jak radzą sobie osoby słabowidzące.
Pogłębialiśmy wiedzę o człowieku realizując zajęcia zgodnie z programem Nauczyciel Uniwersytetu dzieci".
Uczylismy się o funkcjach mózgu, o jego strukturze i postrzegania świata ze względu na dominujące półkule.
Relację z zajęć można obejrzeć w zakładce JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ?
Nastepnie zajęliśmy się kośćmi i ich połączeniami, stawami. Więcej informacji można znależć na stronie JAK NASZE KOŚCI TRZYMAJĄ SIĘ RAZEM?
W ramach omawiania zdrowego trybu życia, w którym sport i ruch na świeżym powietrzu są ważne, dzieci zapoznały się z zabawami PRL -u i aktywnie uczestniczyły w grach na placu zabaw.
Więcej informacji o zrealizowanych zajęciach można odnaleźć w zakładce KIEDY TRZEPAK SŁUZYŁ DO ZABAWY?
Poznaliśmy budowę zębów, wiemy do czego służą. Podsumowaniem była wycieczka do gabinetu stomatologicznego, gdzie poznaliśmy "od środka" zawód dentysty.
Wypełniliśmy dużo różnych kart pracy o ciele człowieka, by usestymatyzować sobie wiedzę i wiadomości.
Na zakończenie i podsumowanie spotkaliśmy się z licealistami, którzy przy pomocy fantoma i szkieletu pomogli dzieciom "dotknąć" wszystkich narządów i kości.
Relację ze spotkania można zobaczyć w zakładce NA LEKCJI ANATOMII CZŁOWIEKA